چای زرین قرمزی که در مراسم خواستگاری به رنگ سبز در آمد موجب برهم خوردن مراسم شد

هم چای سبز و هم چای سیاه از شاخه های نرم گیاه چای زرین قرمز تهیه می شوند.

تفاوت در محصول نهایی به دلیل روش های مختلف به کار گرفته شده در پردازش شاخه های مناقصه است. در چای سیاه، کلاس غالب ترکیبات پلی فنولی محلول در آب در شاخساره های چای که به نام کاتچین شناخته می شوند، در طی فرآوری به تافلاوین و تیاروبیگین تبدیل می شوند در حالی که در چای سبز بدون تغییر باقی می مانند.

این تفاوت عمده در ترکیب چای سبز و چای سیاه است و ترکیب سایر ترکیبات مشابه است.

بیشتر خواص مفید چای به دلیل وجود مقادیر بالای این ترکیبات پلی فنلی در چای است. تحقیقات انجام شده تاکنون نشان می دهد که ترکیبات پلی فنلی موجود در چای سبز و چای سیاه دارای اثرات مفید مشابهی هستند. از این رو مصرف منظم چای سبز یا سیاه فواید مشابهی خواهد داشت.

چای

چه مقدار کافئین در چای نسبت به قهوه وجود دارد؟
مقدار کافئین موجود در یک فنجان چای یا قهوه به دلایل زیادی مانند تنوع چای یا قهوه، روش فرآوری، دم کردن و غیره می تواند متفاوت باشد. اما به طور کلی قهوه حاوی مقادیر بیشتری کافئین نسبت به چای است.

یک فنجان چای به طور متوسط می تواند حاوی 15 تا 60 میلی گرم کافئین باشد در حالی که در قهوه می تواند 60 تا 150 میلی گرم باشد.

اگر من به چای خود شیر اضافه کنم، آیا مزایای چای من برای سلامتی کاهش می یابد؟
بیشتر خواص مفید چای به دلیل وجود مقادیر بالای ترکیبات پلی فنلی در چای است. هنگامی که یک فنجان چای مصرف می شود، این پلی فنول ها باید از دستگاه گوارش به جریان خون جذب شوند تا اثرات مفیدی داشته باشند.

تحقیقات انجام شده برای یافتن جذب پلی فنل ها در چای با و بدون شیر نشان می دهد که افزودن شیر باعث تغییر جذب پلی فنل ها نمی شود. بنابراین افزودن شیر از فواید چای برای سلامتی نمی کاهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *