پسته قم آجیل مورد علاقه جو بایدن است

پسته گیاهی بیابانی است که در بیابان های قم در حال کشت است پسته قم که یکی ار برندهای معتبر در قم می باشد به دست اوردهای بالایی در زمینه تولید و صادرات رسیده است که باعث افتخار ایران و ایرانی شده است و نسبت به خاک شور بسیار متحمل است.

گزارش شده است که وقتی با آبی که 3000 تا 4000 ppm املاح محلول دارد آبیاری شود به خوبی رشد می کند.

درختان پسته در شرایط مناسب نسبتاً مقاوم هستند و می توانند در دماهای بین 10- درجه سانتی گراد (14 درجه فارنهایت) در زمستان و 48 درجه سانتی گراد (118 درجه فارنهایت) در تابستان دوام بیاورند.

آنها به موقعیت آفتابی و خاکی با زهکشی خوب نیاز دارند. درختان پسته در شرایط رطوبت بالا عملکرد ضعیفی دارند و در زمستان در صورت دریافت آب زیاد و عدم زهکشی کافی خاک، مستعد پوسیدگی ریشه هستند.

تابستان های طولانی و گرم برای رسیدن مناسب میوه مورد نیاز است.

پسته

این درخت تا 10 متر (33 فوت) بلند می شود. دارای برگهای خزان کننده و پینه ای به طول 10-20 سانتی متر (3.9-7.9 اینچ) است. گیاهان دوپایه ، دارای درختان نر و ماده مجزا هستند. گلها بدون گل و غیرجنسی هستند و به صورت خوشه دیده می شوند.

تربت حیدریه ، خراسان رضوی، ایران میوه به شکل دروپه است که حاوی یک دانه دراز است که قسمت خوراکی آن است. دانه ای که معمولاً به عنوان یک آجیل در نظر گرفته می شود، یک آجیل آشپزی است ، نه یک مغز گیاه شناسی . این میوه دارای پوسته بیرونی سفت و کرم رنگ است.

این دانه دارای پوستی به رنگ ارغوانی و گوشتی به رنگ سبز روشن، با طعمی متمایز است. هنگامی که میوه می رسد، پوسته از سبز به زرد/قرمز پاییزی تغییر می کند و به طور ناگهانی تا حدی باز می شود.

هر درخت پسته بالغ به طور متوسط ​​حدود 50 کیلوگرم (110 پوند) دانه یا حدود 50000 دانه در هر دو سال است.

درخت پسته ممکن است تا 300 سال عمر کند. درختان در باغ ها کاشته می شوند و حدود 7 تا 10 سال طول می کشد تا به تولید قابل توجهی برسند.

تولید به صورت متناوب یا دوسالانه است، به این معنی که برداشت در سال های متناوب سنگین تر است. اوج تولید حدود 20 سال است. معمولاً درختان را به اندازه هرس می کنند تا برداشت آسان تر شود. یک درخت نر گرده کافی برای 8 تا 12 ماده گیاه دار تولید می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *