رفع همیشگی بیماری یبوست با خوردن جیوه

عنصر جیوه (Hg) تنها فلزی است که در دمای اتاق و فشار محیط مایع است. جیوه معمولاً در سنگ‌های سینابار یافت می‌شود. جیوه به صورت خام از طریق استخراج به دست می آید. نقدینگی آن در دمای اتاق و رنگ نقره‌ای آن دلیلی است که آن را به عنوان نقره‌ای سریع می‌شناسند.

از گذشته تاکنون از جیوه در تلویزیون قدیمی سونی بسیار استفاده می شود زیرا باعث تقویت رنگ در تلویزیون می شود که این موضوع مورد توجه افراد قرار گرفته است.

جیوه قرمز در تلفن قدیمی باعث آسیب های عصبی می شود و اکوسیستم های دور از محل انتشار اولیه خود را آلوده می کند. انتشار جیوه از طریق آب، هوا یا خاک باعث مشکلات سلامتی می شود. هنگامی که جیوه عنصری در آب ته نشین می شود، توسط ارگانیسم های میکروسکوپی خاصی به شکل آلی (متیل جیوه) تبدیل می شود.

خوردن ماهی و صدف های حاوی متیل جیوه مسیر اصلی قرار گرفتن در معرض جیوه است. نگرانی در مورد قرار گرفتن در معرض جیوه باعث شده است که EPA و سازمان غذا و دارو (FDA) به زنانی که ممکن است باردار شوند، زنان باردار، مادران شیرده و کودکان خردسال توصیه کنند از برخی از انواع ماهی خودداری کنند و از انواع ماهی و صدف‌هایی که کمتر هستند استفاده کنند.

در جیوه کودکان خردسال و نوزادان متولد نشده به ویژه در برابر متیل جیوه آسیب پذیر هستند که رادیو ضبط قدیمی جیوه دار می تواند به مغز در حال رشد را تقویت کند. در کودکانی که در رحم مادر در معرض متیل جیوه قرار گرفته اند، تأثیراتی بر تفکر شناختی، حافظه، توجه، زبان و مهارت های حرکتی ظریف و فضایی بینایی دیده شده است.

استنشاق جیوه عنصری نیز یک نگرانی برای سلامت انسان است. این نوع  قرار گرفتن در معرض می تواند رخ دهد، برای مثال، زمانی که محصولات حاوی جیوه عنصری – مانند دماسنج – در فضاهای داخلی با تهویه ضعیف شکسته شوند. اطلاعات بیشتر در مورد تشخیص و درمان قرار گرفتن در معرض جیوه از مرکز کنترل بیماری در دسترس است.

جیوه در پنکه قدیمی هنوز هم استفاده می شود که در اواسط دهه 1800، جیوه در فرآیند نمد برای ساخت کلاه استفاده می شد. قرار گرفتن در معرض بخارات جیوه منجر به موارد گسترده ای از مسمومیت با جیوه در بین کلاه گذاران شد و باعث ایجاد عبارت “دیوانه مانند کلاهک زن” شد که هنوز در زبان عامیانه رایج امروزی است.

همچنین باعث پیدایش شخصیت مشهور لوئیس کارول در آلیس در سرزمین عجایب شد). جیوه به عنوان یک رسانای خوب ، اغلب در بسیاری از محصولات مانند کلیدها و باتری ها استفاده می شود. از آن برای ادغام طلا و نقره در فعالیت های معدنی در مقیاس کوچک استفاده می شود زیرا به راحتی با فلزات دیگر ترکیب می شود.

جیوه در حال حاضر در کشورهای در حال توسعه برای برخی فرآیندهای صنعتی در حال رشد، مانند تولید مونومر وینیل کلرید (VCM) (یکی از منابع لوله PVC) استفاده می شود. و توسط معدنچیان طلای صنعتگر در مقیاس کوچک.

استفاده از جیوه در استخراج طلای مصنوعی در حال حاضر یک عمل غیرقانونی است، اما هنوز توسط کارگران فقیر در بسیاری از کشورهای فقیر (به ویژه در مناطق دورافتاده) برای استخراج طلا از رسوبات آبرفتی استفاده می شود.

  • منابع:
  1. Mercury – Hg
  • تبلیغات: 
  1. تصاویر جالبی از فرار یک زندانی از راه لوله پلی اتیلن!
  2. الیاف بافته شده در لباس جودوکار از طلا بود!!
  3. مناظره دو رقیب سرسخت در کشور برزیل با توهین شروع شد!
  4. با پوشیدن کت دیگر سردتان نمیشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *