با قاب کندو عسل پنجره ضد سرقت بسازید!!!

اگر در هنگام باز کردن کندو بویی شبیه گوشت یا ماهی بدبو تشخیص داده شود، ممکن است این بیماری از بیماری گزند اروپایی باشد، باید با پزشک متخصص مشورت شود.

مطمئن شوید که قاب کندو عسل که استفاده می‌کنید در دمای 120 درجه سانتی‌گراد در برابر عوامل بیماری مانند بیماری‌های گزند آمریکایی و اروپایی و بیماری آهک استریل شده باشند.

می توانید با اجتناب از استفاده از لانه زنبورهای قدیمی تا حد امکان از کندوهای خود در برابر پوسیدگی محافظت کنید.

موثرترین و قطعی ترین راه حل برای مبارزه با فضولات آمریکایی.

نابودی کامل کلنی های بیمار با سوزاندن است.

بیماری فولبرود آمریکایی در کشور ما یک بیماری قابل اطلاع است که در صورت مشاهده علائم باید آن را به نزدیکترین ادارات کشاورزی استان یا بخش گزارش دهید.

قاب کندو عسل

استفاده از داروهای متناوب در مبارزه با واروآ از مقاومت واروآ در برابر مواد شیمیایی جلوگیری می کند.

به همین دلیل در سمپاشی برای کنترل واروآ از یک داروی مشابه یکی پس از دیگری استفاده نشود.

برای مبارزه با واروآ یک لانه زنبوری با چشم زنبور نر به کندو بدهید و واروآ ماده را در این سلول ها جمع کنید، پس از بسته شدن چشم ها، چارچوب ها را بردارید و از بین ببرید.

برای به دست آوردن نتایج موثر از مبارزه واروآ؛ در زمان مناسب با سموم مناسب و با استفاده از سموم توسط تمامی زنبورداران امکان پذیر خواهد بود.

انگل واروآ در مراحل لارو، شفیره و بالغ خون زنبور را می مکد و رشد و فعالیت های کاری آن را ضعیف می کند و زنبورهای بدون بال در کندو دیده می شوند.

اگر کف زنبور نارنجی و سفید روی پوشش کندو و تخته پرواز دیده شود، باید به بیماری نوزما آپیس مشکوک شوید.

حتما با یک متخصص مشورت کنید.

دیدن زنبورهایی که نمی توانند در اطراف کندو پرواز کنند، روی زمین می خزند، با بال ها و بدن های لرزان از علائم بیماری نوزما سرنا است. حتما با یک متخصص مشورت کنید.

استفاده از آن با مخلوط کردن 8 لیتر شربت با 0.7 لیتر آب آویشن در 1/2 شربت (2 قسمت شکر 1 قسمت آب) که مخصوص شربت زمستانه استفاده می شود زنبورهای شما را از شر نوزما محافظت و درمان می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *