آشپزی که از آرد سوخاری به عنوان دکمه لباس استفاده کرد

پس از ورود به آسیاب، گندم از طریق یک فرآیند تمیز کردن برای حذف ناخالصی های درشت انجام می شود و با توجه به کیفیت خود ذخیره می شود.

سپس گندم از طریق غربالگری بیشتر تمیز می شود که مواد درشت و ریز را حذف می کند و دانه ها را بر اساس اندازه، شکل و وزن جدا می کند گندم کامل خالص به سطل های تهویه منتقل می شود.

تهویه قبل از آسیاب برای ایجاد رطوبت یکنواخت در سراسر دانه انجام می شود. این به جلوگیری از شکستن سبوس در طول آسیاب کمک می کند و جدا شدن از آندوسپرم را بهبود می بخشد.

پس از تهویه، دسته های مختلف گندم با هم مخلوط می شوند (رنده می شوند) تا ترکیبی ایجاد شود که قادر به تولید آرد با کیفیت مطلوب باشد.

آسیاب کردن جداسازی سبوس و جوانه از آندوسپرم و کاهش آندوسپرم به اندازه ذرات یکنواخت (آرد) است آسیاب از طریق یک توالی عملیات شکستن، سنگ زنی و جداسازی انجام می شود.

کیفیت گندم نوع(های) آرد تولیدی را تعیین می کند. انواع مختلف آرد تولید شده در آسیاب را می توان برای ایجاد تغییرات بیشتر ترکیب کرد.

لازم به ذکر است که آرد سوخاری حاوی تمام قسمت های هسته از جمله سبوس، جوانه و آندوسپرم است.

انواع آرد
آرد سفید
از اندوسپرم ریز آسیاب شده دانه گندم تشکیل شده است.

آرد همه منظوره

از آرد سفید آسیاب شده از گندم های سفت یا ترکیبی از گندم های سفت و نرم تشکیل شده است. معمولاً غنی شده است و می تواند سفید یا غیر سفید شود.

آرد گندم کامل

از دانه های گندم کامل آسیاب شده تشکیل شده است، اما می تواند از طریق ترکیب آرد سفید، جوانه و سبوس که در طول آسیاب جدا شده اند ایجاد شود حاوی فیبر نامحلول بالاتری نسبت به آرد سفید است.

آرد نان

از آرد سفید آسیاب شده از مخلوط گندم های سفت تشکیل شده است و نسبت به سایر انواع آرد دارای قدرت گلوتن بیشتری است. گاهی اوقات با اسید اسکوربیک شرطی می شود.

  • منابع:
  1. Flour

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *