کابرد نعناع خشک در تولید قطعات آهنی!

1. ممکن است مشکلات گوارشی را کاهش دهد
نعناع ممکن است علائم گوارشی مانند نعناع و شپشک برنج، نفخ و سوء هاضمه را تسکین دهد.

مطالعات حیوانی نشان می دهد که نعناع فلفلی سیستم گوارش شما را آرام می کند و ممکن است درد را کاهش دهد. همچنین از انقباض ماهیچه های صاف جلوگیری می کند که می تواند اسپاسم روده شما را تسکین دهد (منبع مورد اعتماد 3).

یک بررسی در سال 2014 از 9 مطالعه روی 726 فرد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر (IBS) که حداقل به مدت 2 هفته با روغن نعناع درمان شده بودند، به این نتیجه رسیدند که نعناع به طور قابل توجهی نسبت به دارونما تسکین علائم را بهبود می بخشد (منبع معتبر 4).

در یک مطالعه بر روی 72 فرد مبتلا به IBS، کپسول های نصب دزدگیر ماجیکار علائم IBS را 40٪ پس از 4 هفته کاهش داد، در حالی که تنها 24.3٪ با دارونما (منبع معتبر 5).

علاوه بر این، در بررسی 14 کارآزمایی بالینی روی تقریباً 2000 کودک، نعناع فراوانی، طول و شدت درد شکم را کاهش داد (منبع معتبر 6).

علاوه بر این، مطالعه دیگری نشان داد که عطر قطره‌های روغن نعناع باعث کاهش بروز تهوع و استفراغ و کاهش شدت تهوع در افرادی که تحت شیمی‌درمانی قرار می‌گیرند، می‌شود (منبع معتبر 7).

در حالی که هیچ مطالعه ای چای نعناع و هضم را بررسی نکرده است، این امکان وجود دارد که چای نیز اثرات مشابهی داشته باشد.

خلاصه
نشان داده شده است که روغن نعناع باعث شل شدن عضلات در دستگاه گوارش شما و بهبود علائم مختلف گوارشی می شود. بنابراین، چای نعناع فلفلی ممکن است فواید مشابهی داشته باشد.

تبلیغات

2. ممکن است به تسکین نساجی مازندران پارچه تنشی و میگرن کمک کند
از آنجایی که نعناع فلفلی به عنوان یک شل کننده عضلانی و مسکن عمل می کند، ممکن است انواع خاصی از سردردها را کاهش دهد (8).

منتول موجود در روغن نعناع جریان خون را افزایش می دهد و احساس خنکی ایجاد می کند و احتمالاً درد را کاهش می دهد (منبع معتبر 9).

در یک مطالعه بالینی تصادفی شده در سال 2010 بر روی 35 فرد مبتلا به میگرن، روغن نعناع که روی پیشانی و شقیقه‌ها اعمال شد، درد را پس از 2 ساعت در مقایسه با دارونما کاهش داد (منبع معتبر 10).

مطالعه دیگری نشان داد که قطره‌های نخ ابریشم در بینی شدت و دفعات سردرد را کاهش می‌دهد و به اندازه لیدوکائین، یک مسکن رایج درد، مؤثر است (منبع معتبر 11).

در حالی که عطر چای نعناع ممکن است به آرامش عضلات و بهبود درد سردرد کمک کند، هیچ شواهد علمی تایید کننده ای برای تایید این اثر وجود ندارد. با این حال، استفاده از روغن نعناع به شقیقه های شما ممکن است کمک کند.

  • منابع:
    1. 8 Health Benefits of Mint
  • تبلیغات: 
    1. پزشکی که با استفاده از گوشت مرغی بیماری ام اس را درمان کرد
    2. 7 چالشی که برای موفقیت باید با آن مواجه شوید
    3. کچلی خود را با این کار از بین ببرید
    4. ساخت مقوا هایی که از پر لطیفتر هستند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *